Joomla extensions and Joomla templates by JoomlaShine.com
Radno vrijeme:
◘ ponedjeljak - petak od 07 do 15

Rad sa strankama:
◘ ponedjeljak – petak od 07 do 13
(pravni i računovodstveni sektor)

Važni telefonski brojevi

HEP ODS d.o.o.
Elektroslavonija Osijek
Šetalište k. F. Šepera 1a
Prijava kvara:
(031) 243 243

HEP-TOPLINARSTVO d.o.o.
Cara Hadrijana 3 
Prijava kvara na topl.postrojenjima
(031) 207 222

HEP-PLIN d.o.o.
- Pogon distribucije plina Osijek  
Prijava kvara na plinskim instalacijama
(031) 213 125

VODOVOD OSIJEK
Poljski put 1
Dežurna služba
(031) 330 300

VODOVOD OSIJEK
PJ Kanalizacija
Poljski Put 1
Dežurna služba
(031) 330 100
(ili zamjenski dežurni:
VOD-KAN SERVIS, Dejan Dadić
098/99 56 636)

Dežurstvo - Vodoinstalater 0 - 24
"Kućni majstor" j.d.o.o. za usluge
Vl. Darko Jedinak
Mob. 091/88 29 860


Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
www.fzoeu.hr/
tel: 01/ 5391 800
fax: 01/ 5391 810
e-mail: Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript
Besplatna info linija za energetsku učinkovitost: 0800 200 170 (radnim danom 9-15h)

Image
Naslovnica
Platili etažiranje, a ostali bez uknjižbe
Image Smatrajući da će na svoju ruku pronaći povoljnijeg izvođača nego što bi im ga odabrao upravitelj, suvlasnici ga nerijetko za opsežne radove sami odabiru. Ponekad se to pokaže potpuno pogrešnim jer upravitelji u tom slučaju ne mogu provoditi nadzor.

Poznato je to i Bojanu Bodražiću, direktoru Zavoda za stanovanje Osijek, koji kaže kako izvođači katkad iskoriste činjenicu da su suvlasnici nestručne osobe pa odaberu loš materijal i opremu upitnoga podrijetla. Neki, poput stanara na Vijencu I. Meštrovića 102, zbog takve prakse ostanu i kratkih rukava.

- Ondje se dogodilo da su suvlasnici odabrali izvođača za ugradnju interfona za 128 korisnika. Vrijednost je interfona bila 100.000 kuna, a nakon što su suvlasnici sami platili avans od 50 posto, radovi nikada nisu do kraja izvedeni. U nemogućnosti za reklamaciju, primjerice, bili su i stanari Jägerove 24, koji su ugovorili rekonstrukciju dizala i sami odabrali izvođača, suprotno prijedlogu upravitelja. Nakon što su radovi završeni, i danas dolazi do zastoja i kvarova na dizalu - ispričao nam je Bodražić, dodavši da sličnih primjera ima poprilično. Jedan je, kaže Bodražić, zabilježen i na Vijencu Murse 5, gdje su suvlasnici sami birali izvođača za ugradnju termostatskih ventila. Nakon završetka radova, kaže, dolazilo je do šumova i brujanja, a brojnim suvlasnicima radijatori nisu bili u funkciji. Štoviše, računi nakon ugradnje bili su znatno veći nego prije i naposljetku su suvlasnici tražili da im se termostatski ventili uklone.

- Neki rade potpuno suprotno našim uputama, primjerice na Sjenjaku 125, gdje su suvlasnici sami odabrali izvođača za sanaciju ravnog krova, a nakon radova krov je i dalje prokišnjavao. Slično je bilo i u Drinskoj 10f, gdje je izvođač, kojeg su također sami odabrali suvlasnici, stavio tanju toplinsku izolaciju na pročelje, a zbog podlijevanja dolazilo je do prodiranja vode u stanove - prisjeća se Bodražić.

Direktor Zavoda za stanovanje naglašava kako je velik problem i s privatnim izvođačima etažiranja, nakon čijeg diobnog plana on nije provediv u zemljišnoknjižnom odjelu. Takvog su, primjerice, sami odabrali suvlasnici zgrade u Bosutskom naselju. Nakon obavljenog posla utvrđeno je da se suvlasnici ne mogu uknjižiti u zemljišnoknjižnom odjelu, a tvrtki koja je obavila etažiranje platili su dogovorenu cijenu.

KAKO PRAVILNO POSTUPITI?

Stupivši na mjesto direktora Zavoda za stanovanje, Bodražić je, kaže, osobno uveo praksu da predstavnici suvlasnika mogu slobodno predložiti jednu ili dvije tvrtke za obavljanje određenih radova u svojoj stambenoj zgradi. Pri odabiru izvođača poziva ih se nekoliko, među njima i oni koji imaju ugovor sa Zavodom i svi oni nazoče otvaranju ponuda.

- Naši stručni djelatnici i inženjeri mogu provesti nadzor, a što pri samostalnom odabiru izvođača nije slučaj. Bilo je situacija da su nakon takvih izvođenja suvlasnici imali nekvalitetne radove, a istodobno su morali vraćati kredite - upozorava Bodražić, apelirajući na suvlasnike da se za sve slične situacije ponajprije obrate svom upravitelju, koji, na temelju Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, ima dužnost provoditi natječaje, birati izvođača i provoditi nadzor nad radovima, kontrolu materijala i slično te, naposljetku, ovjerava račune i isplaćuje izvođača.


Marija MIHELIĆ [Glas Slavonije]
 
Pomoć starijem bračnom paru zarobljenom na 7. katu ponudili gradonačelnik, Zavod, Crveni križ...
Image Priča vremešnog bračnog para Škarica koju smo objavili jučer u Glasu Slavonije, a koji je, ni kriv ni dužan, ostao zarobljen na sedmome katu na Vij. A. Cesarca 33 zbog dugotrajne rekonstrukcije dizala, pokazala je još jednom osječku solidarnost.

U pomoć 82-godišnjoj Rezi i deset godina starijem Juliju priskočili su ne samo građani nego i gradske službe, i to nakon naloga gradonačelnika Ivana Vrkića.

- Gradonačelnik je nazvao Zavod za stanovanje i rekao da iziđemo na teren, što smo i učinili, te smo intervenirali i zvali tvrtku koja izvodi radove pa se već sad radi na rekonstrukciji dizala. Predstavnik stanara rekao nam je da su sami, bez znanja upravitelja, sklopili ugovor s tvrtkom i sreća je što se radi o dobroj tvrtki, s kojom neće biti nikakvih problema. Mi ćemo nadzirati radove, a u međuvremenu smo suvlasnicima objasnili o čemu se radi. Moram reći da je bračni par Škarica zadovoljan posjetom i objašnjenjem, za koje nisu znali, a, inače, ovo je dobro upozorenje svim predstavnicima stanara da ovakve stvari ne rade na svoju ruku - rekao je Bojan Bodražić, direktor Zavoda za stanovanje, koji je sa svojom službom obišao bračni par, o kojem je čitao, kako sam kaže, i gradonačelnik Vrkić te, vidjevši da su u problemu, poslao predstavnike Zavoda za stanovanje da izvidi situaciju, donese simboličan poklon te popriča s obitelji i pomogne joj da što prije riješi svoj problem.

- Svaki problem naših sugrađana je i moj problem i želio sam da situacija što prije bude dovedena u uobičajene uvjete - izjavio je Vrkić. A solidarnost su pokazali i susjedi i, kako neslužbeno doznajemo, obitelji Škarica posudili novac da im netko tko može plati režije, a Gradsko društvo Crvenoga križa im je ponudilo pomoć pri odlasku u banku kako bi što prije podmirili svoje obaveze. Za sada su, rekao je Denis Ćosić, zamjenik ravnatelja GD Crvenog križa, odbili ponudu, uz obećanje da će se javiti ako im što bude trebalo.

Marija MIHELIĆ [Glas Slavonije]
 
Očuvanje izvornog izgleda povijesnih cjelina i zaštićenog kulturnog dobra
Image

Među 1568 zgrada višestambenog stanovanja koje su povjerene na održavanje osječkom Zavodu za stanovanje, brojne su pod zaštitom Ministarstva kulture, većina kojih je u užem gradskom središtu ili zaštićenim povijesnim zonama grada.

Riječ je o gotovo cijelom secesijskom nizu u Europskoj aveniji, ali i obiteljskim vilama u Stepinčevoj, Reisnerovoj, Krežminoj ulici... Zub vremena i kod njih traži sanaciju, no prema specifičnim pravilima. O tome smo razgovarali s Bojanom Bodražićem, direktom Zavoda za stanovanje.

Zaštita i očuvanje graditeljske baštine obveza je utemeljena na zakonskim odredbama kao i na osjećaju odgovornosti svake zajednice da svoja kulturna dobra i njeguje i čuva. Ministarstvo kulture zaštitu graditeljske baštine provodi kroz Upravu za zaštitu kulturne baštine s Konzervatorskirn odjelom. Stoga mi u Zavodu za stanovanje posebnu pozornost poldanjamo zgradama koje sa na1aze u zaštićenim povijesnim gradskim cjelinama ili pojedinačno predstavljaju zaštićeno kulturno dobro na način da sveveće građevinske zahvate, poput obnove fasade ili krova, obavljamo u suradnji s KonzervatorsIdm odjelom pri Ministarstvu kulture. U takvim situacijama poštujemo sve upute koje taj odjel daje. Oni, naime, nakon provedenih istražnih radova, dostavljenog troškovnika, elaborata ili projekta utvrđuju jesu li predloženi materijali, boje i tehnologija rada u skladu s dostavljenim troškovnikom. Nakon odobravanja radova Konzervatorsld odjel obavlja i kontrolu (nadzor) izvedenih radova te se brine da predviđeni materijali budu doista i ugrađeni pojašnjava Bodražić.

No, kako je u takvim slučajevima riječ o materijalima i tehnologijama rada koje su se primjenjivale u davnija vremena, to suvlasnicima zgrada znači nešto veći trošak i duži rok izvedbe radova, zbog čega se neki teško odlučuju na takav korak.

Doista, veliki broj suvlasnika zgrada zbog poskupljenja radova jednostavno ne može preuzeti obvezu plaćanja te odustaje od radova. Za predmetne stambene jedinice mogućnosti sufinanciranja su vrlo ograničene i za sada je jedina mogućnost preko povoljne kreditne linije koju je Zavod za stanovanje organizirao uz sufinanciranje kamata od strane Osječkobaranjske županije i Grada Osijeka. Tom kreditnom linijom obnovljeno je do sada pročelja, krovova i dizala u vrijednosti od gotovo 50 milijuna kuna, po čemu smo najbolji u Hrvatskoj, ali naža1ost što se tiče zaštićenih zgrada obnavljali smo uglavnom krovove dodaje.
Jesu li, upitali smo, suvlasnici tih zgrada u mogućnosti koristi se sredstvima Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u natječajima za postizanje uštede toplinske energije?

Nažalost mogućnosti prijave na ove natječaje nema jer Fond zahtijeva da se kroz radove obavezno ostvari određena ušteda toplinske energije, a to u ovom slučaju nije moguće jer Konzervatorsld odjel ne dozvoljava obnovu fasada stiroporom, minera1nom vunom ili sličnim materijalima. No podržavamo rad Konzervatorskog odjela jer svojim načinom rada održavaju izvonn izgled povijesno zaštićenih stambenih jedinica, a mi kao upravitelj, u suradnji s Gradom Osijekom, tražimo načine i rješenja za pomoć suvlasnicima čije su stambene jedinice na upravljanju kod Zavoda za stanovanje.
[Glas Slavonije]
 
Novi radovi
Trenutno se izvode radovi na nekoliko lokacija u gradu, a obnavljaju se fasade i krovovi.
 
«« Početak « Prethodna 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Sljedeća » Kraj »»

Stranice 26 - 30 od 76